آخرین اخبار
۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۱
افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان تصویب شد | طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان نهایی شد
بازدید:۷۵۳
صد آنلاین | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به میزان ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه، به تصویب هیئت وزیران رسید.
کد خبر : ۱۲۰۹۲۱

به گزارش صد آنلاین، ذبیح‌اله سلمانی، سرپرست معاونت سرمایه انسانی این سازمان، با اشاره به جلسات مشترکی که با حضور کارشناسان نهادهای مختلف از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، اعلام کرد که این پیشنهاد در تاریخ ۲۹ مهر ۱۴۰۳ توسط هیئت وزیران تصویب شد.

 

 

 

سلمانی توضیح داد که اگر حقوق بازنشستگی فردی کمتر از ۹۰ درصد حقوق شاغل مشابه و همتراز باشد، مابه‌التفاوت آن محاسبه و ۴۰ درصد آن در سال جاری به‌صورت جداگانه به حقوق این بازنشستگان اضافه خواهد شد. همچنین این افزایش در سال‌های آتی شامل رشد سنواتی خواهد شد.

 

 

 

در صورتی که حقوق بازنشستگی فردی به دلیل این متناسب‌سازی افزایش نیافته یا ۴۰ درصد مابه‌التفاوت کمتر از ۱۰ درصد تعیین شده در قانون بودجه ۱۴۰۳ باشد (یعنی کمتر از یک میلیون تومان)، این مبلغ به عنوان حداقل مبلغ متناسب‌سازی پرداخت خواهد شد.

 

 

 

این تصمیم بر اساس جزء «۱» بند «ر» ماده «۲۸» قانون برنامه هفتم توسعه و بند «ر» تبصره «۶» قانون بودجه سال ۱۴۰۳ اتخاذ شده است که دولت را ملزم به تطبیق حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق شاغلان مشابه و همتراز می‌کند.

 

 

بر اساس آیین‌نامه اجرایی که در ۱ مرداد ۱۴۰۳ به تصویب رسیده است، مبلغ قابل پرداخت باید با در نظر گرفتن میانگین حقوق شاغلان مشابه با ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی محاسبه شود. همچنین، جداول مربوط به شناسایی و طبقه‌بندی بازنشستگان در حال تکمیل و به‌زودی برای گروه‌های مختلف از جمله معلمان، قضات، اعضای هیئت علمی و سایر کارکنان ابلاغ خواهد شد.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها